Cat's%20Eye_edited.png

Vaccinationer

Her får du et overblik over vaccinationer til hvalpen, katten og den voksne hund.

Nybrovej Dyreklinik følger Den Danske Dyrlægeforenings vaccinationsanbefalinger, som er baseret på guidelines udarbejdet af 'The Vaccination Guideline Group' nedsat af 'The World Small Animal Veterinary Association' (WSAVA), og er følgende:

Vaccination af hvalpen

Hvalpe bør vaccineres fra 8-ugers alderen og herefter hver 4. uge, indtil hvalpen er minimum 16 uger med:

• Kernevacciner – globalt forekommende vira, der giver alvorlig sygdom:

• Hundesyge

• Parvovirus

• Adenovirus – smitsom leverbetændelse

• Tillægsvacciner som vi anbefaler (individuel risikovurdering):

• Leptospirose

• Parainfluenza

• Kennelhoste næsevaccine

Når hvalpen er mellem 26 og 52 uger gives endnu en vaccination for at sikre beskyttelse af de hvalpe, der ikke har responderet godt nok på vaccinerne.

Nybrovej Dyreklinik anbefaler vi denne vaccinationsbooster i 7-måneders alderen, da vi alligevel her anbefaler et unghundetjek. Dette tjek mener vi er vigtigt, da vi gennemgår hunden grundigt, både hvad angår tandskifte, hud, pels, fodervejledning og adfærd mm.

Rabiesvaccination gives kun til hunde, der skal til udlandet og kan gives fra 12-ugers alderen med revaccination hver 3. år.

Vaccination af den voksne hund

Hunde, der har fulgt hvalpevaccinationsprogrammet, revaccineres med kernevacciner hvert 3. år og med tillægsvacciner (fx Leptospirose og Parainfluenza) hvert år for at opretholde tilstrækkelig beskyttelse.

Nybrovej Dyreklinik anbefaler vi et årligt sundhedstjek, og i samarbejde med dyrlægen lægges vaccinationsprogram for den enkelte hund.

Se vores priser her:

Nybrovej Dyreklinik vaccination